Загроза безпеці, яку ми ігнорували: терористи -безпілотники

Дроны – террористы со взрывчаткой или химическим оружием

Вашингтон Пост опублікував погляд на проблему свого журналіста.

Два роки тому журналістам було б важко провести зустріч з молодшим референтом у Вашингтоні, щоб обговорити це питання. Рік тому люди почали морщити лоба при згадці про безпілотники. Тепер це тема номер один для цілої «команди експертів, створеної всередині федерального уряду», як сказав пан голова Національного центру боротьби з тероризмом Ніколас Расмуссен. «Це справжня проблема», - зазначив він.

Директор ФБР Кристофер А. Врай, обговорюя це питання, сказав, что загроза відчутна та негайна: «Ми очікуємо, що це неодмінно станеться». Дрони «відносно легко придбати, відносно легко управляти і досить складно виявляти, прослідкувати і знищити».

Велика частина безпілотних літальних апаратів, які продаються в Сполучених Штатах, є маленькими птахами ближньої дії, націленими на ринок любителів, і непридатні для перевезення вантажів. Але потенційний терорист може вийти в інтернет і купити комерційну модель за ціною телевізора з пласким екраном, досить важкого для доставки невеликого пакета. Вам не обов'язково бути голлівудським сценаристами, щоб представити, що може статися далі: майже безшумний, якій летить на низьких висотах, маленький гвинтокрил з невеликою бомбою або запасом токсичних матеріалів обведе навколо пальця метало детектори, бар'єри та тіло охоронців, щоб нанести удар по великому скупченню людей , високопосадовцям або релігійним центрам. В 2015 році хоббійний дрон приземлився на газон Білого дому.

Усвідомивши цю загрозу, цього року адміністрація Трампа розробила законодавство, що посилює поліцейські повноваження в області спостереження за цивільними безпілотниками та їх корисним навантаженням, включаючи повноваження знищувати безпілотні літальні апарати, які здаються загрозливими. Серед швидко зростаючого числа любителів і підприємців, які використовують безпілотні літальні апарати для розваг або отримання прибутку, зростає побоювання в зв’язку з запропонованим законодавством.

Сьогодні є реальним, що за сьогоднішньою небезпекою скоро нас чекає набагато більш серйозна загроза. В той час, як Расмуссен і Рэй розповідали на Капітолійському пагорбі про проблему радіокерованих і безпілотних літальних апаратів з GPS відносно невеликого розміру, більшість провідних учених в області автономного польоту збиралися у Ванкувері, Британська Колумбія, щоб поділитися  своїми успіхами по створенню повністю автоматично керованих літальних апаратів.

Один з цих учених поділився своїми думками з журналістом про основний напрямок розвитку. Він впевнено говорить про те, що серійна технологія безпілотних літальних апаратів буде швидко рухатися від вантажопідйомності в одну гранату до перевезення вантажів вагою 10 або 12 фунтів. Як показав досвід терористів з поясом смертника, вибух такої ваги достатньо для величезної кількості руйнувань.

Однак більш важливим є швидкий прогрес у напрямку повністю автономної навігації. Натхненні  спеціалістами Пентагону, які прогнозують створення гелікоптеру, що автоматично виконує рятівні місії в зоні бойових дій і не піддаючи небезпеці людські екіпажі, науковці, які пішли по шляху створення безпілотних літальних апаратів, які літають незалежно від управління по радіо або GPS, зустрілися в Ванкувері. Ці повітряні судна можуть "побачити" і оглянути ландшафт, щоб точно знати, де вони знаходяться, і керувати самими собою, щоб облетіти автомобілі в русі, дерева та лінії електромереж по дорозі до місця призначення.

Різні цілі.

Якщо ви в захваті від ідеї одного разу ступити на борт персонального літака, вибравши пункт призначення на панелі керування і злетіти над напруженим автомобільним трафіком, обіцяння справді автономного польоту дуже привабливе. Новатори, такі, як засновник Google Ларрі Пейдж і Airbus, розробляють ідею персональних автономних літальних транспортних засобів.

Але якщо ви спеціаліст по боротьбі з тероризмом, ця технологія турбує вас. Наш найкращий захист від терористичних безпілотних літальних апаратів базується на трьох засадах. Перший - це радар, але радар погано працює з малими літаючими цілями. В якості альтернативи ми можемо створювати перешкоди радіосигналу керування, але автономним безпілотним літальним апаратам, що знаходиться в розробці, не потрібен радіо контролер. Наша третя лінія оборони - це переривання GPS сигналу. Але безпілотник, який може "читати" ландшафт і реагувати на перешкоди, зможе літати без такого керівництва.

«Транспортні засоби, які ми розробляємо для Пентагону, спеціально розроблені для подолання всіх трьох систем захисту», - сказав мені занепокоєний вчений.

Одна важлива риса розвитку технології: сьогоднішній неперевершений експеримент - це завтра недорогий гаджет. Вирогідно, у вашому автомобілі більше обчислювальної потужності, чим у  NASA на космічному шаттлі. Якщо автономні безпілотні літальні апарати сьогодні можуть виконувати складні імітаційні бойові завдання, то можна стверджувати, що завтра ця технологія в тій чи іншій якості буде доступна для звичайних покупців.

 І ми всі знаємо про терористів: їм подобаються гаджети. Вони навчалися підривати бомби за допомогою мобільних телефонів, ігрових автомобілів, відмикачів гаражних воріт та інше. Як тільки у них буде доступ до літальних апаратів, які майже не виявляються,  досить великих для переносу значних корисних навантажень, ми можемо бути впевнені, що вони намагатимуться використовувати їх для створення хаосу. Це загроза, на яку слід звернути увагу експертів. Можливо, Вашингтон повільно реагує на цю нову загрозу. Але все-таки ще не пізно.